Наприкінці минулого тижня в ІФНМУ організували дистанційний семінар-нараду «Навчання української мови у вишах України в умовах воєнного стану». Науковці працювали над розробкою стратегії популяризації рідної мови.

У заході взяли участь завідувачі та фахівці кафедр української мови, які працюють у медичних закладах Києва, Харкова, Львова, Дніпра, Запоріжжя, Білої  Церкви, Вінниці, Донецька, Чернівців, Сум, Тернополя, Івано-Франківська.

До події долучилися понад півсотні науковців-лінгвістів, які обговорювали

соціокультурні й психологічні аспекти навчання української мови, використання хмарних платформ під час дистанційного навчання (Zoom, MS Teams, Google Meet та ін.) в умовах воєнного стану, комунікативну підготовку студентів-медиків до ОСКІ, а також до мультитесту ЗНО студентів фахового медичного коледжу.

Йшлося також про укладання підручників, посібників з дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням», «Українська мова як іноземна», «Ефективна комунікація лікаря і пацієнта», підходи щодо реалізації Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава».

зображення viber 2022 05 23 16 46 48 687

Вітали присутніх ректор ІФНМУ професор Микола Рожко та перша проректорка професорка Ганна Ерстенюк. Зокрема, вони наголосили на важливості вивчення державної мови у воєнний час та побажали науковцям наснаги у боротьбі на мовному фронті.

«Кілька років поспіль пандемія, а сьогодні також війна ставили під загрозу проведення цієї події, однак можливість почутися зі своїми колегами, хай навіть у режимі онлайн, є важливою для нас і ми продовжуємо підтримувати цей зв'язок», – зазначили організатори.

Завідувачка кафедри, професорка Світлана Луцак, доцентки Уляна Соловій та Наталія Гірна поділилися досвідом викладання української мови для внутрішньо переміщених осіб.

Учасники семінару ділилися своїм викладацьким досвідом, здобутим в умовах війни. Доцентка Лілія Роман розповіла про використання хмарних платформ під час дистанційного навчання у процесі викладання української мови як іноземної у Білоцерківському національному аграрному університеті.

У підсумку учасники семінару вирішили взяти до уваги досвід опорних та однопрофільних кафедр щодо розробки, удосконалення і впровадження інноваційних підходів та технологій, використання неформальної мовної освіти, ілюстративних матеріалів культорологічного спрямування, повернення в культурний простір міста, апеляція до історичних осіб та подій, що асоціюються з позитивним. При розробці та проведенні курсів з української мови для внутрішньо переміщених осіб в умовах воєнного стану враховувати рівні володіння мовою, комунікативні потреби, соціокультурні та психологічні особливості слухачів; рекомендувати викладачам доповнити матеріали для вивчення української мови громадянами України розповідями про історичні події в Україні, пов’язані зі збройною агресією Росії проти української нації, продовжувати роботу щодо популяризації української мови на всеукраїнському та міжнародному рівні в рамках діяльності кафедр українського мовного профілю як осередків культурної дипломатії для створення позитивного іміджевого образу України.

Далі буде...

 

Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
12
15
16
17
18
20
21
24
25
31

ua

virtualnii pac

osvitnii hab

guide

karta

Biblo ban

arnika zyma