1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 4.52 (33 Голосів)

В Івано-Франківському національному медичному університеті вже два тижні триває підсумкова атестація випускників медичного факультету спеціальностей «Лікувальна справа» і «Педіатрія». Цього року студенти-медики вперше мають держатестацію у форматі ОСКІ (об’єктивного структурованого клінічного іспиту).

Під час ОСКІ студенти послідовно переміщуються за маршрутом по спеціально облаштованих станціях, де перебувають обмежений час. Там вони виконують спеціальні практичні завдання, які оцінюються з використанням чек-листів. Так відбувається оцінка професійної діяльності майбутніх лікарів у спеціально змодельованих умовах. Тут використовуються різні фантоми, манекени, тренажери і симулятори, а також залучаються пацієнти-волонтери. На базах кафедр внутрішньої медицини №2 та ендокринології спеціально переобладнали навчальні кімнати. Також паралельно на базі кафедри гігієни та екології шестикурсники складають іспит з гігієнічних дисциплін.

За два тижні іспитів члени державної екзаменаційної комісії вже зробили певні висновки, провели аналіз і діляться думками, як можна планувати ОСКІ наступного року. До слова, зазначимо, що ІФНМУ є першопрохідцем у цій сфері. Ще у червні 2018 року в Навчально-науковому інституті післядипломної освіти ІФНМУ одними з перших в Україні в якості пілотного проєкту ОСКІ впроваджували у підсумкову атестацію лікарів-інтернів. І ось тепер цей іспит прийшов і в додипломну освіту.

Як каже завідувач кафедри внутрішньої медицини №2 та медсестринства професор Нестор Середюк, ОСКІ — це дуже перспективна форма іспиту. «У цьому іспиті насамперед ми оцінюємо вміння студента, тобто, як він виконує ті практичні навички, які будуть йому необхідні в майбутньому, — зазначає професор Нестор Середюк. — Тут добре видно, як студент підготовлений до роботи в умовах практичної охорони здоров’я, коли є обмаль часу і велика кількість пацієнтів, яких треба обстежити. Тому студент має швидко зорієнтуватися в своїх знаннях і вміннях та правильно їх застосувати».

Дехто з екзаменаторів відзначає, що жорсткі часові рамки на станціях не завжди дозволяють повноцінно оцінити студентів. «Це нова методика екзамену і маємо справу з нею тільки перший рік, — каже професор кафедри хірургії №2 та кардіохірургії Володимир Пилипчук. — Дуже мало часу. За сім хвилин дуже складно оцінити студента до кінця. Ми намагаємося задавати додаткові питання, адже хочемо зрозуміти, наскільки глибоко студент «в темі». Звісно, плюсом є те, що ми можемо оцінити і теоретичну, і практичну сторону підготовки студента».

Зі своїм колегою погоджується завідувач кафедри анестезіології та інтенсивної терапії професор Іван Тітов. «Якщо об’єктивно, то за такий обмежений час неможливо повноцінно оцінити студента, — говорить Іван Тітов. — Наприклад, візьмемо виразкову хворобу. Я хочу почути від студента, що це таке, як часто зустрічається, які причини виникнення, механізм розвитку, класифікацію, принципи діагностики і лікування, види хірургічних втручань при цій патології. Тобто якщо студент може видати цю теоретичну і практичну інформацію, то екзаменатор зрозуміє, що студент знає це питання. А за ці кілька хвилин ми не маємо такої можливості».

Півтора роки дистанційного навчання таки даються взнаки, відзначають екзаменатори. На цьому акцентував і декан медичного факультету професор Роман Яцишин, і відповідальний секретар екзаменаційної комісії Руслан Мізюк. Наступного року умови для проведення підсумкової атестації будуть значно кращими, адже університет зараз завершує обладнання стаціонарного центру ОСКІ в корпусі по вулиці Бандери. «Зараз ми бачимо, що треба додати більше фантомів, більше манекенів, — говорить Роман Яцишин. — Студентам потрібно більше практичних занять, і дуже добре, що зараз вони мають можливість повноцінно займатися, а не сидіти на дистанційному навчанні». «Це європейська модель державної атестації, — каже заступник декана (5-6 курси) доцент Андрій Пасько. — В умовах нинішньої санітарно-епідеміологічної ситуації це дає можливість студентам відпрацювати усі необхідні практичні навички. Звісно, ми будемо вдосконалюватися».

 
Пн. Вт. Ср. Чт. Пт. Сб. Нд.
1
2
3
5
6
8
9
10
12
13
14
15
16
17
21
22
23
24
26
27
30
31

ua

virtualnii pac

educ

facebookyoutube

karta

Biblo ban

arnika