1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Рейтинг 4.96 (12 Голосів)

У четвер, 6 травня, кафедра мовознавства Івано-Франківського національного медичного університету провела семінар-нараду «Навчання української мови у ЗВО МОЗ України: стан, виклики й перспективи». У події взяли дистанційну участь науковці, відповідальні за організацію викладання дисциплін «Українська мова за професійним спрямуванням» та «Українська мова як іноземна» у закладах вищої освіти Міністерства охорони здоров’я.

Кафедра-господар події є опорною з цих дисциплін і щорічно організовує такий семінар. Цьогорічна географія учасників вражає, адже захід зібрав понад 80 представників однопрофільних кафедр із 15 закладів вищої освіти України, а також і Польщі (Лукасевич-Інститут зварювання, м. Глівіце). Спілкування відбувалось за допомогою онлайн-платформи Microsoft Teams.

Основними питаннями, що обговорювалися на заході, були:

  • лінгводидактика в умовах дистанційного та змішаного навчання;
  • впровадження курсів за вибором комунікативного спрямування;
  • корекція змістового наповнення й методичних підходів до викладання української мови за професійним спрямуванням;
  • академічне письмо в освітньо-професійних і освітньо-наукових програмах;
  • виховний потенціал мовознавчих дисциплін;
  • підходи щодо реалізації Стратегії популяризації української мови до 2030 року «Сильна мова – успішна держава» у ЗВО МОЗ України.

У своєму вітальному слові до мовознавчої спільноти ректор ІФНМУ професор Микола Рожко відзначив велику увагу, яку приділяє ректорат викладанню української та іноземних мов в університеті. Яскравим виявом цього є новий корпус, куди минулого року переїхала кафедра мовознавства. Він оснащений сучасними комп’ютерними і лінгафонними кабінетами. «Ми переконані, що науковці, які вивчають українську мову, пропагують національні цінності, заслуговують найкращих умов для роботи», — наголосив ректор.

Ганна Краєвська, доцентка кафедри українознавства Вінницького національного медичного університету імені М. І. Пирогова, переконана, що понад двадцять доповідачів та близько 80 учасників семінару-наради засвідчують глибоку зацікавленість наукового товариства питаннями викладання української мови. «Організація і проведення заходу були на високому рівні, а формат онлайн-семінару розширив географію учасників наради й подолав пандемічні перепони», — зазначає Ганна Краєвська.

«У сучасному світі інформаційних технологій застосовуються чимало методів навчання, наприклад, віртуальний клас, адаптивне навчання, відкриті онлайн-курси, синхронне й асинхронне, змішане, обернене, самостійно скероване, «хмарне» та мобільне навчання, — розповідає Наталя Лисенко, доцентка кафедри фундаментальної та мовної підготовки Національного фармацевтичного університету (Харків). — Усе це значно розширює можливості вивчення мови поза аудиторією. Важливою також є ігрофікація (гейміфікація), адже немає сумнівів, що найкраще нові знання засвоюються саме під час гри».

Керівниця Центру підготовки іноземних громадян Запорізького державного медичного університету, доцентка Лариса Васецька зазначила, що цей щорічний семінар-нарада — це нагода ознайомитися з досвідом інших науковців, викладачів, а ще отримати нові знання, плідно поспілкуватися.

Викладачка кафедри мовних та гуманітарних дисциплін № 1 Донецького національного медичного університету (Краматорськ) Олена Грищенко подякувала організаторам за корисну подію: «Наша кафедра тільки починає важливу справу викладання української мови як іноземної, тому почута інформація є просто безцінною».

Учасники відзначили дружню атмосферу, чітку організацію події та висловили спільне прагнення підвищувати якість викладання української мови як іноземної.

Бажаємо всім натхнення до створення нових освітніх проєктів!

 

ua

virtualnii pac

educ

facebookyoutube

karta

Biblo ban

arnika